Tisdag, 16 sept.


Dagens meny:
Chili con carne med bröd
Kaffemarinerad kyckling med potatisragu
Färskostfylld canneloni med tomatsallad och ostsås

Viktor
Det var ett tag sen senast jag var på Strike. Då pryddes borden med glas som räckte ända ner i bordet, och betalningen innefattade en blick in i köket. Detta var som bortblåst idag, när vinglas stod som gravstenar över det tomma restauranglandskapet, mörkningen av mutor till hälsovårdsinspektörer tvingat kassan att byta rum och man tror man fått lapskojs när det egentligen är chili con carne (se bild) på tallriken. Hemskt. FL!

David
Pasta med ostsås och zucchini. Vad är dealen med zucchini? Vem tycker egentligen om zucchini? Dagens lunch matmässigt var ingen höjdare, men en väldigt trevlig lunch annars. Bra sällskap och så menar jag. Salladsbordet var fint också, fast det berodde nog mer på att vi var först på plats så allt var orört.

Gott kaffe kan dom göra i alla fall.

Joacim
Idag tog jag det vegetariska för en gångs skull. Oströra med zucchini och ett par ruccolablad. Är det för mycket begärt med lite substans i maten man snällt betalar 88 kr för? Jag känner lite att jag borde rackat skiten och skrivit en låt om det.

Karl
Ibland verkar det som att Strike gör något fel när de lagar sin ostsås, men samtidigt kan jag inte låta bli att gilla den. Och Loka citron i vinglas, jo jag tackar. Det är ju nästan som öl i vinglas - om än inte riktigt lika festligt.

Tommy
Strike är nog mitt favoritställe. I innerstan alltså. Idag var väl väl ingen höjdare men det smakade ändå bra. Saltbrödet var en hit. Lokan står som spön i en tunna med is. Lunch-jiggy!

Dagens enda klagomål från min sida var att det inte bjöds på några kakor till kaffet. Skandal! En kaka (eller två) vill man ju gärna ha för matsmältningens skull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var INTE Simon som inte förstod.

Tommy sa...

Trefvligt!