Torsdag, 18 sept.


Dagens meny, Piazza di Spagna:
Ruccolagrillad kycklingfilé med ris och pestosky
Ångad flundrafilé med gräslöksås
Ärtsoppa (med punch 10 kr) och pannkaka med grädde och sylt
Dagens pizza

Dagens meny, Två lingon & blåbär:
Ärtsoppa & pannkakor med sylt och vispad grädde
Biff stroganoff med ris
Järpar med sås och lingon
Pastagratäng med lax och purjolök

Viktor

OTL, torsdag, Två lingon & blåbär. Snabb lunch, god mat. 55 kronor. Kocken där är fantastiskt professionell och maten görs med kärlek. Det känns lite orättvist att recensera en lunchupplevelse man tar med sig upp i jobbköket, men jag hoppas att få återkomma om jag stannar kvar där och äter buffén i deras mysiga lunchmiljö. Anmärkning: Jag vill ha min senap i skålen, inte på flaska.

David
”Bröd-, ost-, tomat-, skink- och räk-” aka Bussola- aka ”klump i magen”-lunch! Men det gjorde igenting. Jag hade varken ätit eller druckit sen tvåtiden natten innan och då bestod intaget av en Heineken-öl (”haha han dricker Heineken i flaska, vilken wannabe-hipster etc” kul kul, verkligen).

Trevlig lunch! Piazza di Spagna liksom, vem går hit? Det var vi och pensionerade damer som tagit lugna linjen ner hit från Oxbacken för att ta ett glas rött. Eller var det kanske lite pannkakspunsch?

Karl
Torsdag är lika med OTL. Ja inte för mig men för Viktor. Han skall ju envisas med att varje torsdag gå till Två lingon och blåbär då de har "så jävla god ärtsoppa" där. Då jag själv är av inställningen att en riktig lunch inte skall avrivas i personalmatsalen på arbetsplatsen så föreslog jag att vi skulle gå på klassisk pizzalunch, ett förslag som i första sekund inte verkade uppskattas av David och Tommy, men som efter lite eftertanke godtogs och Di Spagna äntrades.

Di Spagna är en av få lunchrestauranger i stan som fortfarande tillämpar fullständig bordsbetjäning och det är något som vi på Trevlig lunch uppskattar! Mycket fin service, men även helt ok pizza levereras!

Såhär i efterhand kan jag tänka mig att Viktor blev lite besviken på sitt restaurangval. För på Två lingon kan man då icke få en skvätt punch till ärtsoppan!
Tommy
Piazza di Spagna! Sjukt otippad lunch. Tog en riktig originalare aka pizzornas pizza aka Margherita. Di Spagna är i det närmaste en institution inom Västerås restauranger och stället känns verkligen unikt. Väggarna är fullproppade med stämningsförhöjande attiraljer och personalen är snälla 60-åriga gubbar som går runt och myser. Allt serveras till bordet och man behöver inte göra nåt förutom att sitta, äta och ha trevligt. Bara en sån sak att man kan få punch till pannkakorna.
Trevlig lunch!

3 kommentarer:

Viktor sa...

Mkt avundsjuk!

Karl sa...

Shit det där lät ju som en jättetrevlig lunch! Kul blog grabbar!

Mvh

Anonym sa...

varolitattnibloggaromtrevliglunch! tek!