Onsdag, 17 sept.


Dagens meny:
Strada. Pasta med broccoli, zucchini, lök, paprika, soltorkade tomater, vitlök, chili och olivolja
Gorgo. Köttfylld tortelloni i gorgonzolasås
Romana. Pasta med rökt skinka, mozzarellacheddarost, färska tomater, vitlök, chili och olivolja
Salmone. Pasta med lax och blandad lök i saffransås
Zuppa. Potatis- och purjolökssoppa med fetaostcreme och vitlöksbröd

Viktor
Den klassiska laxpastan var idag en extra krämig historia. Jag vill tro att den annars så fantastiska saffransåsen dragit i kastrullerna någon minut för länge. Ett stort glas citronvatten, bra sallad och gott kaffe (och den lite knapriga mintchokladen till) bidrog dock till en trevlig lunch. Som så många gånger förr. Märk då att jag ätit denna rätt två gånger över en tredagarsperiod. Lax må vara en enkel fisk att tillaga, men ändock så väldigt god!

David
Ja det blev tydligen pasta idag igen. Fast på riktigt nu.

Salladen på Limone är alltid lite skum. Den är väl god, typ? Isbergssallad med vitlöksdressing. Fast å andra sidan hade de inte fått plats med en salladsbuffé någonstans där inne så; ok då. Pastan (jag tog Gorgon) smakade ost och var tyvärr lite mäktigt, som en klump i magen. Hade jag tagit Zuppan hade det varit en grym lunch. Zuppan var en höjdare sist jag åt den. Kaffe med chokladmintbit efter maten satt inte fel heller.

Personalen verkar tycka att det är kul att vi är där ofta. Så kul att de måste "skämta till det" med Tommy. ”Nu får ni snart inte komma hit mer, zuppan måste räcka till de andra gästerna också!”. Jo preci.

Karl
Idag blev min Zuppa-premiär.
Limone förtjänar ett mycket gott betyg för sin fantastiska lilla sallad (se bild) men framför allt för en mycket fin Zuppa. Det enda jag saknade var en beskrivning i hur jag skulle använda mig av fetaostcremen. Skulle den ner i Zuppan eller upp på vitlöksbrödet? Frågetecknen kvarstår.

Tommy
Har äntligen övertygat Karl om att Zuppan på Limone är the shit. De dagar den är vegetarisk alltså. Brödet man får till är ju fantastiskt även om det gärna kunde vara en eller två skivor extra. Har faktiskt inget alls att klaga på idag förutom att jag har lite ont i ett svullet vänsterknä. Det kan man ju inte beskylla Limone för men det bidrog ändå till att lunchen blev ett snäpp otrevligare.

4 kommentarer:

Viktor sa...

Trist gement z i Davids citat.

Anonym sa...

Det är så kul också att rättens namn är så likt matkategorin att man tilltalar kategorin med rättens namn.

Karl sa...

Grym blog! Ni borde lägga in sådär så man kan rösta på ställena själv också!

Tack och hej

Anonym sa...

Fetaostcremen är menad för soppan, men vi i personalen äter den gärna på brödet, så jag antar att valet är fritt. =)
//Linda, Limone