Tisdag, 4 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Pizza
Pasta
Kebab
Falafel

Viktor
Tidigt föreslog jag Tiptop som dagens lunchanhalt, men jag fick mothugg. Mothugg från Tommy, en av de få människor i världen som ser mig för den jag är. Det räcker med att han säger ett par ord så är jag nere på jorden igen.

Tommy föreslog Amore och det var naturligtvis ett bättre förslag än mitt genomkorkade. Tack vare Tommy fick jag äta en riktigt god Carbonara med bränd lök och kryddig sås. Tommy – jag älskar dig.

Trevlig lunch!

David
För att riktigt få igång den här snabbmatsveckan nu drog jag i mig en kebabtallrik med blandad sås, pommes frites och ett stort glas Coca-cola. Jag hoppade också över salladen för att liksom ge 100 %. Kebabtallriken smakade som kebabtallrikar brukar. Jag blev alldeles för mätt och Coca-colan lämnade en sockerbeläggning i min mun. Men jag kan inte säga att jag är missnöjd med maten, jag fick precis det jag beställde; smaksatt flytande socker och en hög friterad potatis med kött. Jag var däremot inte helt nöjd med sittplatserna. Stolarna och borden kan omöjligt vara inköpta vid samma tillfälle. När man satt på stolarna gick bordsskivan nästan upp till armhålorna på mig.

Efter maten gick vi till Munk o Muffin och köpte en kaffe och, även idag, en flottyr-ring. Jag följde Viktors exempel och tog en liten med Daim på. Det blev brödigt och knaprigt och inte speciellt lyckat. Kändes ungefär som att äta knäckebröd med vingummin till. Trevlig lunch!

Tommy
Dag två på misärveckan. Idag är jag så in i helvete trött och att på det trycka ner en halvmeter falafelrulle måste klassas som tortyr. Man blev ju knappast piggare av den måltiden. Däremot så smakade den helt ok som det mesta gör på Amore. Kaffet på Munk & Muffin efter maten räddade vidare förfall ner i komaträsket och för en stund piggnade jag till.

Vi diskuterade det amerikanska valet och diverse roliga youtube-klipp i ämnet. Här är några exempel på stor politikhumor:
CNN laughs it up over Sarah Palin interview
Palin on foreign policy
John McCain gets owned on Meet the Press
Homer Simpson tries to vote for Obama
Family Guy - McCain-Palin Button

5 kommentarer:

Anonym sa...

Amore lagar ju mat med kärlek!

Anonym sa...

trevlig lunch for president om jag får be stämma!

Anonym sa...

Såg på Primo Paolo ikväll.

I Italien säger man ju Zuppa om Soppa, vilket Trevlig Lunch-redaktionen har annamat.

Ikväll fick jag lära mig att Tårta på Italienska heter Torta.

Så nästa gång ni besöker Limone så måste ni fråga om man kan få Torta efter Zuppan.

kockemalm sa...

la garrmaht meh tjerrleek

Karl sa...

Joel:
Mycket intressant observation! Jag lovar att ta upp denna frågeställning med Limone nästa gång!

Mvh Karl