Onsdag, 5 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Kött
Bröd
Pommes frites
Läsk

Viktor
För lite mer än ett år sedan började jag äta mat och skit med lägre glykemiskt index än vad jag hade ätit innan. Det, plus en hastig depression, var avgörande för att jag skulle tappa 14 kg under ett tidspann på ungefär ett halvår. Jag blev sjukskriven en sväng på grund av/tack vare diagnosen i januari, men jag började tappa lite på idén om långsamt käk och har under våren och sommaren ätit vad som helst egentligen (förutom bajs alt. koagulerat varblod). Nu har jag gått upp typ 12 kg igen.

Ingenting av detta har egentligen någonting att göra med att jag beställde den enda burgare som överhuvudtaget gör anspråk på att kunna ha lite lägre glykemiskt index än en vanlig måltid har på McDonalds (en Big Mac med fullkornsbröd och extra kött). Eller, jo, det kanske det har. Men skitsamma. En sådan specialorder tar lite längre tid att få så jag gick upp och tog ett bord.

Det var ett tjejgäng vid bordet bredvid som gick när vi anlände – TYP – så det var bara jag, som var först, som hann uppfatta vad de pratade om. En av tjejerna var tjock och hade tandställning. De andra var smala och sånt. Den tjocka tjejen glufsade i sig sitt skit och mellan all läskdränkt hamburgerbrödsdeg fick hon ur sig att "Jag älskar mat. Det är det bästa jag vet.".

Trevlig lunch!

David
Jag tror att dagens lunch var den sämsta sen vi startade den här bloggen. Det var otrevligt att sitta där samt otrevlig och kanske framför allt äcklig mat.

För att testa ordentligt köpte jag deras kampanjburgare ”California classic”. Det är någon drive dom kör nu med hamburgare inspirerade av olika städer i USA. Det kändes passande på något sätt, speciellt med allt val-ståhej som varit de senaste dagarna. Hur som helst så var hamburgaren skitäcklig. Till den serverades ljumna pommes frites. Tack och lov valde jag idag att ta en Ramlösa som dryck, vilket räddade en del av måltiden. Så att vi verkligen skulle känna oss som ”äkta” McDonalsbesökare grisade vi ordentligt medans vi åt och sedan fotograferade vi vår kreation (se bild).

Efter maten så var det dags för kaffe och vi tog det långa benet före mot Chantal’s. Här inhandlade vi kaffe och ännu(!) en flottyr-ring, allt i snabbmatens ära. Den bestod till 90 % av socker, 5 % bröd och 5 % choklad.

Äta bör man annars dör man brukar man få höra då och då, fast i McDonalds fall undrar jag om det inte är så att man dör på grund av att man äter.

Karl
Så snart lunchtimman slagit styrde vi raskt våra steg mot McDonalds. Väl inne fick vi efter en smärre väntan på grund av massiv köbildning beställa vår måltid. Jag beställde in McDonalds enda(!) vegetariska alternativ McBean med tillbehör som fick bli bönsallad från Go green samt en Ramlösa citrus. Personalen upplyste efter betalningen (CBM-system, jo jag tackar jag) om att min varmrätt skulle dröja 4-5 minuter. Detta faktum kan ursäktas med tanke på att McBean är ”made-to-order” vilket betyder ungefär samma som ”specialbeställd” eller ”skräddarsydd”.

Efter vi funnit oss till rätta vid ett bord på övervåningen av restaurangen bars efter en kort väntan våra varmrätter ut. Jag vill passa på att ge ett plus till servitrisen som utan att fråga oss om vem som beställt vad, placerade ut rätt rätt till var och en. McBean är en torr och kryddig historia. Det ligger någon sorts sallad och vit kräm i den också. Bönsalladen är vedervärdig den här gången precis som förra. Jag förstår inte hur jag åter igen kan beställa den då jag förra gången lovade att denna var den sista. Mineralvattnet är dock friskt och gott. Ramlösa upphör aldrig att förvåna med sitt klara källvatten som varje gång bjuder på en perfekt mängd kolsyra, en fin sälta samt en mycket balanserad och smakfull citruskaraktär.

McDonalds är och förblir ett riktigt skabbigt hak med en massa fulla tonåringar som ligger och EMO:ar sig på golvet och i trappan. Jag kan tyvärr aldrig mer gå hit. Trevlig lunch!

Tommy
Misären fortsätter. McDonalds är verkligen helvetet på jorden. Alltså, jag kan inte med ord beskriva hur vidrig den här lunchen var. Bönburgaren måste vara ihopslängd med tanken att den ska smaka skit så ingen ska beställa den. Torrt, fantasilöst och smaklöst är bara början. Orkar inte älta den här bortslängda halvtimmen längre.

Efter lunchen var vi tvungna att tvaga käften med kaffe så vi slog oss ner på Chantal's. Där serverade den ”trevliga och tillmötesgående” kvinnan i kassan oss lut samt snabbmatsveckans klassiker ”flottyr-ring”.

Känner att humöret går utför och försöker bara komma igenom den här veckan med förståndet intakt. Vad blir det imorrn? Pizza kanske? Mmmm… Trevlig lunch!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haaa haaa /nelson

Anonym sa...

hahahah

Anonym sa...

jag skäms nästa när jag måste avslöja att jag var en av dem som röstade på snabbmatsveckan.

Förlåt...

fniss

Anonym sa...

Joel, sådant där kan vara väldigt farligt att avslöja...