Måndag, 3 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Nachochips
Tortilla
Salsa
Ost

Viktor
Målfoto och -gång i ultrarapid. Snabbmatsvecka. Hur ska detta gå?
Ekblads Tex Mex är ett logistiskt helvete. Ordersystemet och effektiviteten vid ihopplockning av käk måste ses över. Jag är inget fan av personangrepp men det måste vara någon typ av kvoteringsåtgärd som påverkade beslutet om måndagens servitörer. Maten var väl god fast nu har jag ont i hela kroppen och vill sova.

David
Premiär för snabbmatsvecka. Vi tog bilen ut till Erikslund och Ekblads Tex Mex. Egentligen hade vi helst besökt typ Taco Bell, men man tar vad man har antar jag.

Plastbrickor, plastbestick och pappersunderlägg. Jo då, visst känns det som snabbmat alltid. Jag åt någon slags mix (se bild) av tortilla med ost och kyckling, ost, kyckling och ris. Nej jag upprepade mig faktiskt inte, utan det var ost och kyckling i tortillan, men det var även en liten skål bredvid som innehöll lite mer ost och en till med kyckling. Och sen lite ris. Väldigt konstigt upplägg och jag vet fortfarande inte riktigt hur jag skulle äta det hela. Jag kan tänka mig att tjejerna i kassan skrattade bakom min rygg när jag försökte blanda så mycket jag kunde på gaffeln. Ungefär som vi svenskar gör när besökande från andra länder långt bort får äta julbord och blandar rödbetssallad, janssons frestelser, risalamalta och sill. Usch så tokigt, jo preci.

Efter Tex Mex var det dags för kaffe så vi svängde om McDonalds och köpte var sin kaffe. Jag köpte dessutom en flottyr-ring medans Tommy och Viktor köpte sig en muffin var. Kaffet var väldigt varmt som vanligt på McDonalds men också väldigt gott. Är det något man faktiskt kan bigga up med Mickie Ds så är det just deras kaffe. Trevlig lunch!

Tommy
Jaha så blev det alltså snabbmatsvecka. Kan ju vara trevligt att gräva ner sig i blaskig cola med is och frityrolja för en vecka kanske… Idag mjukstartade vi och besökte tex mex-imperiet Ekblads Tex mex ute på Erikslund. Vi klev in i Comic sans-meccat lite fnittriga av förväntan. Det kändes ju onekligen lite sjukt att åka ut dit för en lunch. Det verkade inte de 7 pers som satt där innan tycka så vi försökte förlika oss med tanken att det kanske kunde bli riktigt bra.

Jag har ätit ett par gånger där förut och varje gång blir jag lite överraskad att det är rätt så gott. Fast ändå då saknas något. Kanske beror på att alla ingredienser känns hämtade direkt ur Santa Marias produktkatalog. Eller att maten serveras på fängelsetallrikar av plast. Det är lite fängelsevibb över inredningen också med bl.a galler för fönstren. Efteråt åkte vi till konkurrenten McDonalds för en kopp kaffe och lite diskussion. Trevlig start på veckan. Trevlig lunch!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej personalen, jag är aldrig i västerås.

frågor, synpunkter, hjälp med det?

Viktor sa...

Hej Anonym!

Med tanke på att dina två (2) meningar var helt oförståeliga kan vi tyvärr inte komma med ett ordentligt och utförligt svar.

Jag hoppas du har överseende med detta!

MVH
Viktor
Trevlig lunch!

Anonym sa...

haha

Trevlig Lunch!

Anonym sa...

He he vad är det för lunch mode guyzz?!? Det lät fett trrevlig lunchigt idag. När kommer karl tillbaka till lunch bloggandet?