Torsdag, 6 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Pizza
Sallad
Kebab

Viktor
Vid den tid vi normalt sett brukar gå för att äta lunch befann sig en sen Öhrmans-bagel fortfarande i – och regerade över – det arbetande och denaturerande pepsin tillsammans med proteolysen av de polypeptider som återfinns i min magsäck. Detta gjorde min aptit än lägre, trots att den redan var på botten. Snabbmatsvecka är en hemsk vecka.

Jag moffade i mig en (typ hela!) Banana. Tycker det är lite jobbigt att borden på Sturegatans pizzeria är så höga. Man når knappt upp!

Bättre är det på Brynolf Bagare, där man får sitta och mumsa i sig en monark medan man pratar skit om folk man varken känner eller som verkar särskilt intressanta! Trevlig lunch!

David
Grattis på Gustav Adolfsdagen! Det här måste firas med pizza och bakelser! Gustav Adolfsdagen har firats i Sverige sedan början på 1800-talet och firas till och med i Finland, fast då under namnet Svenska dagen.

PL blev det på Sturegatans pizzeria idag. Vi visste alla att det skulle vara ett misstag, ändå gick vi dit. Själv gick jag lite mot strömmen då jag tog kebabtallrik med ris istället för pizza i tron att det skulle kännas lite nyttigare, men det var det vitaste och klibbigaste riset jag någonsin smakat och dessutom dränkt i röd och vit sås. Jag åt nästan hälften av min mat, sen tog det stopp. Fiasko.

Efter att vi kastat i oss maten på cirka ”tjugio[sic!]” minuter gick vi till Brynolf bagare och inhandlade varsin Gustav Adolfbakelse dagen till ära. Bakelsen är en mycket smörkrämig historia mellan sockerkaksbottnar doppade i glasyr som pryds med ett litet chokladporträtt av huvudpersonen. Till det tog vi självklart både en och två koppar kaffe medan vi beklagade oss över den hemska maten. Trevlig lunch!

Karl
Idag är det den 6:e november och Gustav Adolfsdagen. Detta firades givetvis med en Gustav Adolfsbakelse och kaffe på Brynolf bagare. Konditoriet som är härligt beläget i hörnet mellan Atrium och den där bizarra doping-shopen mitt emot Jeans-22:an bjöd på excellent service och mycket välsmakande bakverk.

Innan dess tog vi pizzalunch på Sturegatan. Det var riktigt jävla ovärt och dessutom var borden så himla höga att vi knappt nådde upp till maten. Trevlig lunch!

Tommy
Fy fan, jag tror jag förfaller själsligt snart. Tragisk pizzalunch på ett dragigt Sturegatan. Det enda positiva idag var den trevliga bakelsen och kaffet på Brynolf. Då kände man sig nästan som en människa igen. Det roliga var att fikat kostade lika mycket som lunchen men var så sjukt mycket mer värt. Jag hade lätt kunnat bara tagit fikat istället och kört på en gräddlunch fullt ut.

Vi pratade lite om att det faktiskt finns folk som kör pizzalunch seriöst. Ok om man går till ett erkänt bra pizzaställe men att slänga i sig en flottig degklump med burkgrönsaker på ett halvsunkigt hak känns ju lite sådär. Men fenomenet existerar tydligen och vi har nu gjort ett litet studiebesök i verkligheten. Men nu vill vi tillbaka!!! Imorgon ska vi till Max och det känns i jämförelse med resten av veckan som ett lyxbesök. Trevlig lunch!

Anna - Gästbloggare
Idag var en stor dag - min dagliga egenkomponerade Vivaldi-sallad skulle bytas ut mot en simpel pizzeria-sallad.

Förhoppningarna var inte speciellt höga när jag äntligen tog mig i kragen och följde med Trevlig Lunch-crew på skräpmatslunch och fick höra valet av destination. Men trots massa gnäll från de övriga deltagarna var min Indiana-sallad med kyckling, räkor, ananas och ost riktigt god. Kanske var det den överdrivet feta rhodes-island dressingen eller Cola Lighten som ingick, för trots skrikande småbarn, tonårskids med obligatoriska 2 l cola-flaskor och malplacerad pop-konst så funkade det. Inte jättetrevligt, men rätt kul ändå. Speciellt när David fick risgrynsgröt med kebab och vitlöksoppa serverat.

Fikan efteråt var däremot riktigt trevlig. Gustav Adolfsdagen skulle firas (?) och det kändes ganska oldschool på Brynolf Bagare. Dom hade kardemumma-mjölk på mini-tetra vilket kändes lite exotiskt och den hypeade bakelsen var ju faktiskt riktigt god!

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag älskar den här veckan

Vickan sa...

Håller med,älskar oxå den här veckan :-),hehe..

Anonym sa...

bakelsen ser smaskig ut!

Anonym sa...

Ja det där lät då allt som en riktigt obehaglig lunch!

Yvonne

Anonym sa...

Det är ett jätte bord