Tisdag, 23 sept.

Dagens meny:
Greca. Pasta med färska tomater, fetaost, rödlök, oliver och vitlök
Romagnola. Pasta med mortadella och haricotvertes i tomatgräddsås
Biferno. Pasta med kycklingfilé och chili i paprikagräddsås
Cozze. Pasta med blåmussslor, vitlök, vitt vin, tomater och persilja
Zuppa. Krämig musselsoppa med vitlöksbröd

Viktor
Efter mitt lagom entusiastiska förslag om att gå till Limone vandrade vi dit. Jag tog kycklingrätten, men det var ärligt talat ingen höjdare. Eller, det VAR gott, men kycklingen var alldeles för torr. Kaffet var som alltid helt fantastiskt och höjde värdet på dagens besök extremt mycket. Mintchokladen har nämnts förut, men den måste få än mer utrymme. Fantastisk!

David
Tillbaka på Limone. Jag måste erkänna att jag inte var speciellt ”på” att gå hit idag, men dom är ett beprövat kort så det skulle väl bli ok även idag. Vi blev infösta längst in i lokalen, hällde lingondricka i våra ansikten samt serverades av hotell- och restaurang-serveringstjejen.

Pasta på Limone är väldigt played. Zuppa är det nya pasta. Musselsoppa a dweet!

Karl
För att kontrollera att restauranglänken under blogg-inläggens rubrik efter påklickande verkligen tillämpar funktionen att, vid där nämnd restaurang, samla alla besök på en och samma visningssida, var vi tvungna att återbesöka ett utav den förra veckans lunchställen. Limone fick det bli, och länken - den fungerade.

Tommy
Gick med lite skeptiska steg mot Limone idag. Zuppan (Soppan red.anm.) var nämligen inte vegetarisk så då fick det bli en pasta istället. Jag tog en Greca och den var ju helt ok. Kändes väl fräsch och så men det är ju zuppan man vill åt numera. Det blir lätt lite för mycket deg i ”kistan” med pasta.

Positivt med Limone är att vi blivit något av stammisar eftersom vi inte har betalat för kaffet de senaste gånger vi ätit där. Kanske är en muta för att vi inte ska skriva ner stället totalt..

4 kommentarer:

Anonym sa...

men Shit va gott de där såg ut, den där suppan eller va det heter.. Ska inte Karl skriva idag också?

Anonym sa...

så här kan ni ju inte göra, gå till samma ställe två ggr så tätt inpå!! grymt besviken. Vet ni hur många matställen det finns i V-ås som bara väntar på att bli besökta och trevliglunchade?

fy skäms.
och dessutom. jag skulle få följa med men iställe sitter jag där på vivaldi med min trötta pastasallad och funderar på om jag ska byta ut majsen mot ananas nästa gång!

/A

Anonym sa...

Viktor,du ser att trevligt tilltugg till kaffet kan göra en hel lunch.

Anonym sa...

hehe ja exak