Måndag, 22 sept.

Dagens meny:
Ej tillgänglig.

Viktor
Chiccos lasagne har varit en ganska tråkig historia genom åren, som varken förnyats eller förändrats på något sätt. Tills nu. Kycklinglasagnen var en riktig höjdare, och med en klassiska rödlökskeson var det en fröjdefull måltid jag upplevde! En kall cola till maten och en liten blå chokladsnack till kaffet var som pricken över i. Anmärkningsvärt är den numera ovanliga företeelsen att betala innan man äter! Jag vill påstå att det är den bästa och trevligaste betalningsrutinen. Trevlig lunch!

David
Dagens lunch skulle egentligen intas på Duo house var tanken. Libanesisk mat, det låter ju helt rätt när man läser om det. Halva personalen på Trevlig lunch är dessutom vegetarianer så det här skulle bli den BÄSTA lunchen på länge. Det var tanken i alla fall.

Problemet med Duo house var att de inte ens hade någon varmrätt som var vegetarisk. Wha gwaan?! Innan de öppnade låg kvarterskrogen Västerport här och innan dem fanns Crille på hörnet i dessa lokaler. Problemet är att det märks. Visst - inredningen är annorlunda, men stället är ändock full med Jack Vegas-maskiner. Gästerna (läs: gästen, singularis, dvs ental) intar sin lunch (en öl) framför dessa. Det fungerar bara inte att äta lunch här, tyvärr. Blockad!

Pasta- och kycklingsallad med mangochutney och currydressing blev det istället på Chicco. Gott! Jag har väldigt länge varit mycket skeptisk till sallad och dylikt till lunch. Samma lika med soppa till lunch, men lätt lunch som mättar är det nya måste jag ändå säga. Big up Chicco för god och bra sallad!

Karl
Jag tänkte att nu var det tillräckligt lång tid sedan vi åt på Varda
så varför inte ge dem en sista chans. Men icke. De erbjöd samma gamla
vegetariska rätt som alltid; - Sitter ni ner? - Pasta med tomatsås och
quornfilé. Just det, ni hörde rätt. Tråkigt på en sådan i övrigt
trevlig restaurang. Det känns kanske inte som man vill betala 95
kronor för Pasta rosso. Well, istället gick vi in till grannarna på
Chicco som serverade utsökt Tortellini med ricotta och spenat vilket
än så länge är den bästa lunchen den här veckan.

Tommy
Jaha. Efter att vi vänt i dörren på både Duo House (sjukt namn) och Varda så blev det en så kallad ljudlunch på Chicco. Vi var rätt så tidiga så stället hade inte utvecklat så mycket ljud än. För den oinvigde kan jag berätta att ljudlunch kommer från att prat-sorlet på Chicco har en tendens att bli väldigt hög i volym.

Smällde i mig en tortellini med ricotta. Ett beprövat kort som funkar i de flesta lägen. Det blev en trevlig om än lite stressig måndagslunch. TL!

1 kommentar:

Karl sa...

Det lät ju riktigt nice!!1! Jag ska komma ihåg det där Chicco tills nästa gång jag ska på jobb lunch