Torsdag, 25 Sept.

Dagens meny:
Kalops med morötter, lök, rödbetor och kokt potatis
Marinerad fläskklubba med surkål, rödvinssky och råstekt potatis
Hawaiikyckling, ostgratinerad med skinka, ananas, curry-tomatsås och bulgur
Panerad odald bergtunga med remolaudsås och kokt potatis
Pasta Carbonara
Tips 1. Helstekt oxfilé med rosépepparsås och råstekt potatis
Tips 2. Libanesisk tallrik med varma och kalla smårätter och grillspett (köttfärspirog, fetaostpirog, falafel, fatouch, tabulleh, hoummus, tsatziki, paprikaröra, auberginröra och bulgur)

Viktor
"Man ska inte va ledsen, man ska va arg!"
- Ika i rutan

Nej då. Så farligt var det inte. Jag fick bara men för livet. Fönsterplats? Schysst, tänkte jag. Leprechauns och flygande mattor, andar och häxbrygder. Intrycken var många. Konstig lunch. Sagolunch. SL.

David
(Aladdin:) Jag kan visa en värld
Vacker bländande, härlig
Säg om du ska va ärlig
Har du drömt om den ibland

Jag kan lära dig se
Bortom magiska under
Oförglömliga stunder
Om du flyger bort med mig


Blockad.

Karl
Plus:
God falafel
Goda piroger
God hoummus
God tzatziki
Snabb servering av maten, även då den inte tillhörde ordinarie lunchmeny

Minus:
Trasig sittplats
Man var tvungen att beställa "tips" för att kunna få ett vegetariskt alternativ.
Om man beställer mineralvatten så ska det vara mineralvatten, speciellt om det kostar extra.
Viktor var missnöjd med den trasiga sittplatsen.

Summering:
Maten var mycket bra. Stället var inte mycket bra. Trevlig Blockad!

Tommy
Till skillnad från mina kollegor här på Trevlig lunch så tyckte jag att lunchen blev riktigt lyckad. Maten motsvarade alla förväntningar och interiören var väldigt genomtänkt. Lite sagolik på något sätt…
Med tanke på att vi var minst sagt oense runt matbordet så lär det väl dröja innan ett återbesök planeras men jag kan rekommendera ett besök om ni skulle ha vägarna förbi.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ajdå lät ju som en riktig OTL.
Bättre lycka imorn!

/A

Anonym sa...

He he det lät ju som ni var riktigt oense den här gången. jag får nog gå dit och testa själv så jag kan av göra själv också.

Anonym sa...

Ska inte Viktor skriva? Eller är hans tomma inlägg själva inlägget för att han saknar ord?

Anonym sa...

Shit va roliga allas inlägg var idag!! kan man få tag i han viktors mobil nummer eller msn?!?

Anonym sa...

HAHAHAHA.....Ni är så sjuka....

Anonym sa...

åt där för nån timme sen, sjukt gott som vanligt! kom inte och säg något annat!

Anonym sa...

iskallt att ni har blockad där!