Tisdag, 30 sept.

Dagens meny:
Sesamstekt fisk med stuvad spenat
Grönsakssymfoni med klyftpotatis
Ärtpurésoppa

Viktor
Riktigt OTL idag. Jag försov mig till jobbet i morse, så jag fick ta en snabb och otrevlig lunch idag (annars skulle jag har varit tvungen att LARMA PÅ NÄR JAG GICK FÖR DAGEN). Jag gick i alla fall till lilla Spicy, och köpte nudlar, kyckling och fläsk och skit. Såsen man får till är god men man pallar typ halva måltiden. Tröttsamt. Brukar alltid ta 13c, men jag hade såpass otrevligt att jag ville slippa äta från EN TALLRIK.

David
Det som är schysst med Sportköket är att man känner sig nyttig när man går dit och äter. Det är en nästan tiominuterspromenad i raskt tempo och väl där möts man av den nyttigaste maten man någonsin sett.

Jag åt någon slags kycklinghistoria med ris som inte ens fanns med på dagens meny. Bara en sån sak – överraskningsmat! Salladsbuffén var, som vanligt, fantastisk.

Om Sportköket och Varda (el dyl) skulle göra en collabo skulle jag aldrig någonsin kunna äta någon annanstans. Sportköket x Varda would dweet!

Karl
Imorse bestämde sig Viktor för att inte komma till jobbet i tid. Jag vet inte om det beror på att han var trött, att han inte ville ha tid över för att äta trevlig lunch eller för det faktum att vi ska gå och se Black sheep ikväll på filmklubben. Black sheep är regisserad av Jonathan King och är inom den något märkliga motägelsefulla genren ”skräck-komedi”. Den skall enligt wikipedia vara ”..made in a similar style to Peter Jackson's early films such as Bad Taste and Braindead.” Vi får väl se om filmen är bra, det lär ju framgå.

Grönsakssymfonin på Sportköket var så bra att jag inte finner några ord. Därav min tystnad om lunchen.

Tommy
Sportköket - trevlig mat i en extremt otrevlig lokal. Kanske en ny slogan?

Vi begav oss iväg mot Sportköket med raska steg där det skulle serveras grönsakssymfoni. Inga små ord inte. Maten var ju bra som vanligt men jag stör mig ändå på skolmatsalsstämningen (kort ord) som omger en.

Och vad är dealen med att man måste gå in i det lilla brickrummet och placera sin disk på olika ställen? Det kanske kan låta som en småsak men jag tillhör de som tycker det är skönt att efter man har ätit klart bara lämna stället så fort som möjligt. Man kan inte låta bli att må lite illa när man proppmätt måste skrapa av tallriken ner i en sopsäck där 537 andra matgäster skrapat ner sin kassler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha you guys are sick...
ey jag vill också kolla på film
hooka

Anonym sa...

snygg bild, den har ni väl tagit me värsta proffs kameran!