Fredag, 3 okt.

Dagens meny:
Stekt fläskkarre med klyftpotatis och bearnaisesås
Pocherad pangasius med kokt potatis och skaldjurssås
Stekt qournfilé med klyftpotatis och djävulssmör

Viktor
De andra hade gått i förväg till Konserthusets matsal och jag slöt upp med dem när de hade i runda slängar två femtedelar kvar av sin portion. Jag ställde mig i kön och fick maten. Maten var kall och äcklig.

Konserthusets matsal är som en skolmatsal. Nej, just det, det ÄR en skolmatsal. Tusentals små råttungar svällde fram bakom kyldiskar och mattantshucklor. Sen åt vi någon jävla kaka på Systrarna Ericsson och den var kall fast den gravida tanten i kassan micrat skiten. Trevlig lunch

David
Lunch på Fryxellska skolan. Nej jag menar Rudbeckianska Gymnasiet. Nej jag menar Konserthusterrassen. Just det – en skolmatsal. Om ni funderar tillbaka på hur det var att äta lunch under gymnasietiden och sen lägger ni till att det skulle kosta er 70 kr så vet ni hur dagens lunch var. Ljummen och ganska tråkig, inte nödvändigtvis äcklig, bara tråkig.

Karl
Visst, skolmaten var väl helt ok för att vara skolmat, men inte helt ok för att mäta sig emot det förvisso något billigare än vanlig-trevlig-lunch-priset 69 kronor. Dagens (Ja du hörde rätt - den här restaurangen erbjuder faktiskt en ny vegetarisk rätt varje dag. Det kanske kunde vara något för vissa andra restauranger att ta efter. Nu vill jag inte hänga ut några speciella ställen så låt oss bara kalla dem Varda.) vegetariska var värmeskåpslagad quornfilé med värmeskåpsklyftpotatis och nå' djävulssmör och nå' sås. Trots alla värmeskåp, plattor och kastruller misslyckades dock Konserthusterassen att servera maten varm. Lite tråkigt. Men desto roligare att vi "vuxna" fick sitta vid en speciellt avsedd sektion en bit bort från alla skolbarn!

En fredagslunch skall vara trevlig, men var det så trevligt då? Om jag ska vara ärlig så, ja visst, det var trevligt. Men om jag inte ska vara ärlig, ja då var det ganska otrevligt. Trevlig/otrevlig lunch!

Tommy
Hej! Tommy 17 år här!

Satt idag o kollade igenom lunchutbudet och klickade mig in på Konserthuset. Där möttes jag av något väldigt unikt som jag tror de är ensamma om här i stan för så vitt jag vet finns det ingen annan restaurant som erbjuder en vegetarisk rätt per dag. Alla andra kör samma en hel vecka vilket självklart är skandal! Automatisk blockad borde ju appliceras på dessa så kallade matbespisningar men då skulle man ju inte kunna äta någonstans knappt...

Maten var väl sådär men vi slapp i alla fall sitta bland skolungdomarna även om det var nära att jag blev tagen för en småfinnig målbrottstjomme i andra ring.

Hejdå! Nu är det helg och då slipper man äta lunch. Trevlig helg! TH!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaaaa asså fy FAN JA DÖR!!!! NI ÄR JU HEEELT Sjuka i huvet. Jag har ätit korv med bearnaise sås.

Anonym sa...

Haha we. Skolmatsalen wtf! Potatisen igår var förövrigt skitgod. Köttet rörde jag inte..

Anonym sa...

Rolig ide. Kommer föja er med stort intresse.