Måndag, 29 sept.

Dagens meny:
Ej tillgänglig egentligen men såhär direkt från minnet:
Ugnsbakad falukorv med potatismos
Vegetarisk pyttipanna med rödbets-tzatziki
Nå'n sorts fisk me nå' skinn på

Viktor
Måndag. Äntligen dags för ännu en trevlig lunch! Vi satte oss i en Opel och åkte till Rocklundas restaurang för att äta korv på en plats där alla någon gång gråtit till sport. Jag åt någon konstig pastagratäng som inte var – till skillnad från t ex Real – varm. Sedan testade jag falukorven och potatismoset som hörde till. Moset var riktigt bra, med små sköna smakrika bitar i. Dryck? Mjölk. Kommer kanske komma hit någon annan gång. Ingen aning. Maten var väl god men aja.

David
Idag åkte vi bil till Rocklunda på lunchen. Jag vet egentligen inte varför vi åkte till Rocklunda, det var nog mest för att Stefan tjatat om att det är ”så jävla god mat” där. Hockeylunch - here we come!

Kokt potatis och lax. Maten kan jag egentligen inte klaga på, den var väl god. Men det var absolut ingenting speciellt. Lägger man till att det var buffé (läs slafsiga mattråg och skolmatsalsbespisning) så kan det bara inte bli bra. Dessutom var stället packat med ryska hockeyspelare som smetar smör på hallongrottorna enligt rykten.

Hade lunchen bestått av hockeypulver, lakritspuckar, svett och is som vi trodde på vägen dit hade jag kanske kunnat vara positiv, men icke. Aldrig mer.

Karl
"Det ser ut som en häl." - Tommy om Viktors tallrik med ugnsbakad falukorv.

Tommy
Dags för årets första bortamatch för Trevlig Lunch!

Eftersom vi inte hade tittat på menyn innan vi åkte så muttrade David att det skulle säkert bjudas på is och svett till lunch. Kanske skulle man kunna få lite hockeypulver till kaffet eller utslagna framtänder till salladen (istället för krutonger). Vi armbågade oss fram mellan hockeysvett och ryska bandyspelare (som enligt utsago brer smör på hallongrottorna). Rocklunda bjöd till vårt missnöje på lunch i bufféform. Det vegetariska alternativet kom dock ut på tallrik vilket vi icke-mördare gillade skarpt. Maten var väl en gnutta fantasilös men de ska ändå ha en eloge för att de ens har vegetariskt på ett så manligt ställe.

Stefan
Hemmaplanslunch! Svårt för mig att sätta ett betyg på dagens lunch eftersom jag äter på Rocklunda ca 200 ggr i veckan. Jag kan inte påstå att miljön är så trevlig. Inte blir det trevligare av att ett tjog med kaksugna ryssar snor allt som ser ut som kakor. Men maten idag var riktigt bra för min del, ungsbakad falukorv som är en av mina favoriträtter. Ett stort plus för fri tillgång av dricka och det reducerade priset för mig. Ett minus för skolmatssalskänslan i lokalen. Idag måste jag ge dom godkänt men skulle jag skriva om varje måltid här skulle nog blockaden vara nära. Men en blockad skulle innebära att jag skulle dö, så jag vädjar om att Trevlig lunch-skribenterna har det i åtanke om det skulle finnas en blockad i tankarna. Trevlig hemmaplanslunch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit den där hälkorven lät ju inge god men jag skulle gärna prova pyttipannan, den värkade ju as god!!

Anonym sa...

det ser ut som en häl .. priceless!