Torsdag, 2 okt.

Dagens meny, 2 rum & kök:
Lasagne med ostsås
Stekt laxfilé med skagenröra och kokt potatis
Ärtsoppa och pannkakor med grädde och sylt
Falafel med ris och tomatsås
Veckans sallad ost och skinka
Pizza med salami, paprika och lök

Dagens meny, Två lingon och blåbär:
Ärtsoppa och pannkaka med sylt och vispad grädde
Pepparrotskött med kokt potatis
Pannbiff med gräddsås
Pasta med lax och räkor

Viktor
Efter lite strul på jobbet blev jag stressad och neurotiskt aptitlös och valde att äta barnmat från Två lingon och blåbär. Jag ber om ursäkt om det ter sig som så att jag försummar detta fantastiska projekt, men jag har god kontroll över kurvorna i min författarstatistik. Lika god var inte maten. Ärtsoppa och pannkaka. Det som en gång var bäst, är nu – i kontrast med alla underbara platser vi ätit lunch på de senaste veckorna – ett av stans tråkigaste. Otrevlig lunch!

David
Dagens lunch blev lite som att vandra i en dimma. Vi visste inte var vi skulle ta vägen när vi klev ut från Trevlig lunchs kontor. Först gick vi till Varda och vände i dörren, sen till Coffee house by George fast vi passerade mest. Konserthusrestaurangen verkade skoj efter det, fast där var det fullt med skolungdomar så vi fick vända igen. Även Bredbar tittade vi in hos innan vi tillslut beslöt oss att testa 2 rum & kök.

Personligen trodde jag att 2 rum & kök var någon slags finrestaurang, men det verkar vara ungefär samma deal som Hannas kök, som låg vid Spago, körde med.

För att vara bricklunch var det riktigt gott, jag åt lax och potatis med skagenröra. Hade dom haft lite omdöme och plockat bort 90% av deras inredning samt haft bordsservering skulle jag nog tänka mig att gå hit snart igen. Synd.

Karl
Trevlig gång-lunch. Efter mycket om och men hittade vi fram till 2 rum & kök, en restaurang som en gång i tiden borgade för fin mat och bra service, lite dyrt liksom. I och för sig så kan jag inte säga att jag är så säker på mitt tidigare påstående då jag aldrig varit på 2 rum & kök förut, men så som dagens lunch framstod kan jag inte tänka mig att det kan ha stått till på något annat sätt. Idag serverades falafel med ris. Alltså hade vi lika gärna kunnat äta dagens lunch på Burger corner.

Tommy
Idag fick vi uppleva en lunch som höll på att sluta i panik. Vi velade utanför Varda, trängdes med snoriga ungdomar på konserthuset samt tacklades med barnvagnar på Bredbar. Till slut gick vi i ren frustration till 2 rum & kök som bjöd på en lokal som var inredd enligt mottot ”more is more”.

Maten bestod av falafel med ris och någon sorts tomatsås/rödsås. Det var faktiskt riktigt gott. Riset hade bra konsistens och perfekt sälta. Falafer’n var perfekt dvs inte för torr men inte heller för degig. Kaffet var nybryggt och det bjöds på en trevlig (dansk?) kaka till.

Pricken över i:t var nog ändå när Karl konstaterade att höjden på glasen och brickstället var perfekt kalibrerade dvs man fick in brickan med glaset i upprätt position. TL!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mmm lax är ju asgott =) jag gillar inte pannnkaka..

Anonym sa...

Jag käkar pannkakor