Onsdag, 15 Okt.

Dagens meny:
Panerad rödspätta med kokt potatis och remouladsås
Ost- och skink-, tonfisk- eller grekisk sallad
Vegetarisk lasange eller vegetarisk pastasallad
Wokad kycklingfilé med cashewnötter och ris
TIPS! Burgare med aioli eller djävulssås
TIPS! Fläskfile med bearnaisesås

Viktor
Gränden? Inomhus? Oktober? Hur skulle detta gå? Jag har inte direkt gått igenom deras meny - speciellt inte på lunchen. Annars brukar det bli någon fläskig filé med massor utav bearnaisesås. Idag blev det fisk. Lite slafsigt upplägg, kan jag anmärka på. Typ skolbespisningstantshandledsrycket som placerar maten på tallriken. Nåväl – det var en trevlig lunch. En mycket trevligt lunch, mest tack vare det FANTASTISKA KAFFET SOM JAG ÄLSKAR!!!

David
Jag börjar uppskatta den här caféveckan! Idag tågade vi in på ett mycket hektiskt Café Gränden där vi fick ett uruselt bord. Det började inte bra. Men Tommy, som har hökögon i nacken, hittade snabbt ett betydligt bättre bord inne i det lilla rummet där det tidigare var otillåtet att röka - när det var tillåtet att röka inomhus på caféer det vill säga.

Istället för att välja dagens så valde jag att lyxa till det lite. En burgare med strips och djävulssås fick det bli. Det hela var mycket gott. Mitt enda klagomål är att djävulssåsen var inkorporerad i burgaren, istället för i en liten skål bredvid som brukar vara praxis när man köper panini. Västerås caféer – Trevlig lunch 2-1.

Karl
Klassiskern ”Vegetarisk lasagne” på Café Gränden. Trevlig lunch! Och som om inte det vore nog - tror ni att de bjuder på kanske VÄRLDENS godaste kaffe efter maten?! TREVLIG KAFFELUNCH!!

Tommy
Bara säkra kort som sagt. På Gränden har man ju slängt i sig käk ett par gånger genom åren. Idag var första gången jag var där i lunchsammanhang dock och det var ju faktiskt ganska trevligt. En helt ok salladsbuffé och gott färskt bröd fanns till förfogande och den vegetariska lasagnen var som vanligt god. Jag förvånas också varje gång jag är där över faktumet att det inte går att tröttna på pastasalladens smak.

Vi diskuterade framtidsplaner och det slutade som vanligt i glädjerus när vi kom till snack om screentryckta visitkort, pokaler, diplom och det årliga återkommande TLA (Trevlig Lunch Awards). Trevlig lunch!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar Viktors inlägg. Var inte han med på lunchen idag?

Anonym sa...

Ser fram emot TLA!

Karl sa...

Jeanette:
Ja idag blev Viktor lite sen, vi lovar att bättra oss på den punkten!

Mvh

Anonym sa...

burgare till lunch? fan va najs =)

Anders ord och dikt sa...

Café Gränden är väl inte mycket till café egentligen, mer än till namnet. För inte kan definitionen av ett café vara ett ställe som råkar servera kaffe och dessutom har har färdigplastade Delicato-bollar, eller? I så fall skulle Seven-Eleven vara ett café. Eller varför inte ta en fika på "Café OKQ8".
Det är i alla fall maten maten som jag går dit för och deras pasta som, precis som Tommy säger, är så god att man aldrig tröttnar.

Anonym sa...

@ Anders ord och dikt

Ja det kanske man skulle kunna säga. Fast å andra sidan är de lika mycket fik som alla andra fik i staden. Dom har kaffe, lite bakelser, några kakor och mat. Jag kan inte se hur Café Gränden skulle vara "mindre café" än t ex Chicco eller Coffeehouse by George.

Jag tror cafédefenitionen mer handlar om hurvida dom inrett haket som ett café. Så att det blir trevligt att sitta och fika där. Och att dom såklart serverar någon sötsak, kaffe och mat.

Anonym sa...

Vill man ha kaffe och kaka eller bakelser ska man gå på konditori. Vill man äta något lätt till kaffet ska man gå på Café.
Vill man ha meny får man gå på restaurang.

Korrekt?