Tisdag, 14 Okt.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, fast sådär lite snabbt från huvudet:
Sallad
Bröd
Lasagne
Kaffebröd
Paj
Juice

Viktor
På caféveckans andra dag gick vi till ett ställe jag har idel bra erfarenheter ifrån. Maten är vällagad och god. I dag kostade den dessutom flera hundra kronor. Ungefär. Kasst. Dagens enda behållning var att lasagnen var formad som ett L, som i lasagne! Annars var den ganska torr och smaklös. Vad hände med bechamelsåsen? Varför har ingen restaurang bechamelsås till lasagnen längre? Coffeehouse by George borde även skaffa större tallrikar. Ingen tjänar på att maten knappt får plats. Hejdå.

David
Kycklingsallad med avokado och couscous (legal we legal!). Att sallad är schysst till lunch måste jag ändå propsa för. Jag känner mig mätt OCH pigg. Alltför ofta blir det det ena eller det andra när vi äter lunch. PL till exempel, då blir man mätt men inte pigg.

Sen att tjejen i kassan var ”lite seg”, dryck inte ingick till maten, alla inventarier höll på att falla itu och att vi var tvungna att sno kaffe (ingick inte heller) efter maten medför att Coffeehouse by George är bra, fast inte som lunchställe. Jag kan nog tänka mig att äta salladen igen. Fast som kvällsmat då. Västerås caféer – Trevlig lunch 1-1.

Karl
Jag har besökt Coffeehouse by George ett antal gånger redan, men aldrig i rollen som lunchare. Idag bjöds på fetaostpaj i sann café-anda, det vill säga en inte allt för stor bit paj med sallad på en inte allt för stor tallrik. Men för all del - pajen smakade mycket bra, för att inte tala om den mycket trevliga chili/lime-dressingen man fick tillsammans med salladen vilken även innehöll melon - fräscht!

I och med att detta är ett café och inte en lunchrestaurang så är det inte jättekonstigt att de inte erbjuder ”dagens”, men samtidigt skulle Choffeehouse by George tjäna både en och annan kund på att fixa till ett schysst lunchpris med alla tillbehör inkluderat! Jag kommer gärna tillbaka till Coffeehouse by George, men då får det bli efter jobbet! Trevlig lunch!

Tommy
Idag föll lotten som sagt på Coffeehouse by George. Jag har ätit här ett par gånger tidigare och då har jag alltid tagit en foccacia aka varm smörgås. Men eftersom vi här på Trevlig lunch är väldigt äventyrslystna och inte räds att testa något nytt bestämde jag mig istället för att prova en paj. Den var av grekisk natur dvs innehållande fetaost samt oliver och serverades med en utmärkt sallad och en god vinegrätt.

Problemet med att äta lunch på ett kafé som inte har dagens rätt är ju att det kan lätt bli en dyr historia eftersom man får betala vanliga kafépriser för kaffet, drickan osv. Vi löste problemet med att ta vatten till maten och hämta lite smygkaffe. Trevlig lunch!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är väldigt trevligt att äta lunch på kafé! Jag jobbar rätt mycket ute "på fältet" så det är inte alltid man hinner med de ordinarie lunchtimmarna, bra att caféerna kan erbjuda bra käk nuförtiden..

Anonym sa...

De e gamla kafé Skrapan va? Gillar bloggen grabbz !

Anonym sa...

Gillar Coffehouse. speciellt de stora kakorna!

Anonym sa...

Har också alltid tyckt att de har för stora tallrikar, Viktor! Allt hamnar ju utanför!

Maria

Anonym sa...

har du fler kusiner än mig? :

Anonym sa...

Jag tycker ni ska skriva vad det kostar oxå!
Slagges mamma!

Karl sa...

Slagges mamma!:
Detta är något vi har diskuterat tidigare, och vi tog även upp det idag igen efter ditt tips.

Vi är av åsikten att lunchpriset inte skall spela någon större roll i bedömningen av en lunch då priset oftast ligger på ungefär samma nivå oberoende på vilken restaurang man besöker. Givetvis finns undantag, och dessa gånger nämns oftast priset i recensionen ändå, till exempel om en lunch har varit väldigt prisvärd, eller om man tycker att restaurangen erbjudit "för lite för pengarna". Vi kommer därför inte börja skriva ut priset för aktuell lunch. Allt för en så rättvis bedömning som möjligt.

Mvh
Karl

Anonym sa...

Förklaringen accepteras!
Trevlig lunch!
Slagges mamma

Anonym sa...

Tjena Slagges mamma