Fredag, 17 Okt.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Bakad potatis
Lasagne (köttfärs eller vegetarisk)
Foccacia
Sallad
Tårta
Juice

Viktor
För någon helg sedan åt jag en bakad potatis med skagenröra, vid ett bord på Coffeehouse by George. I dag tänkte jag dock vara lite crazy och ta laxröra istället! På Waynes! Kassörskan kommenterade att den var lite rökig. Det var den. När jag fick min överfyllda bakpotatis (se bild) så jag gjorde jag det klassiska kräkljudet över tallriken och fick genast uppmärksamhet och gensvar. Drog även ett par andra skämt som gick hem i gänget. Karl åt lasagne och han skulle precis säga att han inte tyckte den var så god, och då sa Tommy: "Detta är tamejfan den godaste lasagnejävel jag har ätit!". Jocke tappade bort sin lapp också. Det tycker jag var skoj! :) Hejdå!

David
Lattemammalunch på Waynes - LL! Jag har aldrig ätit lunch på Waynes förut, och tur var väl det. Jag beställde bakad potatis med keso och räkor i tron att det skulle vara någon slags keso- och räkröra men dessvärre var det inte fallet, utan det var keso. Med ett par räkor ovanpå. Visst keso är gott, men bara keso till bakad potatis blev trist fort. Jag hade nog varit nöjdare om jag till exempel tagit skagenröra (en klassiker) istället. Här hade jag uppskattat bättre service och/eller kanske ett tips från kassörskan:
(jag) - Hej jag skulle vilja ha bakad potatis med keso, tack.
(kassörskan) - Ok, får jag rekommendera att du tar skagenröran istället? Keson är nämligen jävligt trist.

Vi kom på att jag glömde rapportera hur det gick igår på Kalles. Så ”for the record” ”vann” Kalles. Och med dagens resultat:

Västerås Caféer – Trevlig lunch 3-2. Grattis alla Västerås caféer! Det gjorde ni bra!

Karl
Dagens lunch i bakvänd ordning:

Först så gick vi tillbaka till jobbet. Sedan gick vi till väskaffären i Sigma och köpte en korthållare till David (ja, faktiskt så betalade jag merparten av den). Efter det åkte vi upp, fast baklänges, i rulltrappan till bokhandeln för att inte hitta någon bok som enligt David och Tommy var ”så jävla rolig”. Därpå gick vi till Waynes och drack kaffe. Det var gott. Sedan kom den trevliga tjejen och hämtade våra fulla kaffekoppar och lämnade vår redan uppätna lasagne. Det var väl vegetarisk lasagne. Därefter lämnade vi kontoret för en trevlig lunch. Trevlig lunch!

Tommy
Kaféveckans sista dag gick vi som sagt till Waynes. Det kändes mer som att vi gick dit för att det var det bästa av de ställen som fanns kvar att välja på. Ingen var egentligen sugen men vad gör man inte för ett varierande innehåll på bloggen? Tryckte i mig en överraskande god lasagne. Den såg inte mycket ut för världen men för varje tugga så smakade den konstigt nog bättre och bättre.

Tendens till otrevlig lunch fanns dock i och med att vi fick sitta ganska trångt samt att det blev missförstånd huruvida vi skulle vänta på Viktor och London-Jocke eller gå direkt. Det slutade i alla fall så att vi väntade och de gick direkt. Detta resulterade i osynk vid beställningsfasen. Trevlig lunch!

Jocke
Dagens "lunch" för mig innebar toast med mozzarella, parmaskinka, soltorkade tomater och ruccolasallad. Det här är väl snarare något man äter vid andra tillfällen, men CL (cafélunch) = ML (macklunch) om man inte föredrar lasagne. Men vem gör egentligen det? Är det inte samma lasagne på alla restauranger i stan eller är det bara jag som tycker att lasagnen alltid smakar likadant? Jag tror bestämt det finns ett lasagneföretag i trakten som tjänar storkovan på storkok. Det fanns ju även bakad potatis som alternativ. Men, ja.. vill man ha det?
Min toast var iaf utmärkt och det blev en trevlig lunch. Trevlig helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

hehe bra jobbat kafféerna!! 3-2 =)

Anonym sa...

hahaha roligt! jag älskar viktor tror jag

Anonym sa...

Hej! Jag hittade precis hit och har läst nästan alla inlägg, tack för ett gott skratt. Bloggen är verkligen rolig att läsa! <3
Pirjo

Anonym sa...

Toppen grabbar!

Anonym sa...

Vad blir det nästa vecka?
Nytt tema eller blir det en normal citysväng igen?

Anonym sa...

@ heltkorrekt

Det lutar åt en vanlig vecka men förhoppningsvis lite nya ställen.

Anonym sa...

Jag vill veta lite mer om falafelutbudet i stan??