Tisdag, 28 Okt.

Dagens meny:
Grillad benfri kotlett med rotfruktskaka & stuvad savoykål
Pasta med köttfärssås & parmesan
Vegetarisk Pytt i Panna med inlagda polkabetor samt förlorat ägg

Viktor
Vid närmare eftertanke klandrar jag inte Strike för att ha förstört dagens lunch. Jag tar på mig allt själv. Jag propsade och propsade, men jag måste medge att jag begick ett misstag i och med det. Jag borde ha vetat bättre. Trevlig lunch!

David
Idag kom jag in i MSN-gruppchatten lite sent och Viktor hade då förslagit Strike som dagens lunchställe. Jag har alltid tyckt illa om Strike så utan att tveka la jag in mitt veto mot Strike och sedan blev det på något vis att jag själv fick bestämma lunchställe. Fast att jag ensam skulle bestämma lunchställe är inte rättvist så för att göra mig till en martyr gick jag med på att vi ändå skulle gå till Strike. För det är ”så jävla god” mat där enligt resten av Trevlig lunch-personalen.

Fast det var helt misslyckat. Jag åt det vegetariska alternativet som var minst dåligt av de tre alternativen. Syrliga polkabetor och kväljningar mot slutet av måltiden. Blockad enligt mig, en liten inofficiell i alla fall. Strike är precis som Varda, fast lite sämre. Det är alltid ganska trevligt, fast inte lika trevligt som Varda. Och maten är alltid äcklig, till och med lite äckligare än Varda. Vad är förresten dealen med bowling? Vem gillar att bowla? Vem gillar att äta bland bowlingklot?

Karl
Idag serverades pytt, fast med lite större bitar! En(!) bit quorn hittade jag där i också. Jag undrar om den kom i av misstag eller om det bara var snålt tilltaget. Strike bjuder på ett riktigt trevligt tillbehörs-initiativ med polkabeta istället för det sedvanliga rödbeta, och även fast jag inte är någon ägg-ätare av större rang så var det förlorade ägget i alla fall kul att titta på! Nu får jag inte skriva mer för de andra för de blev så sura igår för jag skrev ett ”..så jävla långt inlägg”. Trevlig lunch!

Tommy
Idag hände en rolig grej. David skulle få bestämma var vi skulle äta. Det enda förslaget som vi hade pratat om var Strike men det var upp till David var vi skulle gå. David är en sådan person som ääääääälskar thaimat så nu hade han ju chansen att välja sitt absoluta favoritställe Gulab Thai. Det skulle varit helt ok för oss att gå dit eftersom det var hans beslut. Men av någon outgrundlig anledning så valde karln Strike! Det bör tilläggas att David hatar Strike från botten av sitt hjärta så ingen fattade ett jota. Vi pratade inte om det sedan heller eftersom vi hade fullt upp med att diskutera poker, smilies, kronans värde samt Karls och Davids obefintliga intresse för sport (både att utöva och titta på). Trevlig lunch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig tisdag! Eller?

Anonym sa...

Haha, ordet jota blir så mycket roligare i text, vet inte varför.

Gulab Thai, bra alltså, måste testa. Hör av er när det blir nästa gång. Heltkorrekt-redaktionen är sjukskriven*, så Heltkorrekt-redaktionen hänger gärna med på en trevlig lunch snart igen.

*Handleden, ingen risk för snor-sjuka m a o. ;)