Torsdag, 30 Okt.

Dagens meny:
Raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt
Bruna bönor med stekt fläsk och kokt potatis
Husets lasagne
Stekt strömming med hemlagat potatismos och skirat smör
Falukorv med stekt potatis och stekt ägg
Kålpudding med gräddsås, lingonsylt och kokt potatis
Vegetariskt: husets quornlasagne

Viktor
Med tanke på att Karl åkt iväg gick logiken hos de andra två i banor om själva åka iväg. För att äta lunch. "Det kanske tar lite längre tid". Som bekant tar jag hellre en kortare än en längre lunch, så därför beslutade jag mig att gå till "lilla Spicy" för att äta med min kollega. Sodavattnet var asgott men maten var alldeles för stark. Jag hade inte heller någon märkbar aptit, så jag åt väl typ en tredjedel av det jag hade blivit serverad. Kikkomansoya och CBM system. Trevlig lunch!

David
Karl har rest till Lotta Engbergs och Sandra Dahlbergs hemort, Lycksele. Viktor hade inte tid att ta lunch i anständig längd och bestämde sig för att ta OTL. Så kvar på Trevlig lunch blev endast jag och Tommy. Vi var inte mindre äventyrslystna för det i och för sig utan åkte ut till Valby friluftsmuseum för lunch.

Vi brukade åka hit så ofta vi kunde under sommartiden. Det är bra här. Vi gillar Gaggeska gården. Och Tommy känner på något märkligt sätt ägarna, eller åtminstone en del av personalen.

Jag åt vilket fall den vegetariska lasagnen. Det var mycket god, fast kall på sina stället. Mycket märkligt. Det ångade av värme från den fina lilla formen men ändå hade maten i formen vägrat värma sig. Men ska jag vara ärlig så gjorde det inte mycket, det mesta var ändå varmt och det var som sagt mycket gott. Trevlig lunch! Bää!

Tommy
Kraftigt reducerade åkte kvarvarande styrka på en liten roadtrip till Gaggeska. Gaggeska ägs och drivs av en god vän till mig vid namn Boss samt hans gumma som faktiskt kallas just Gumman. Boss och Gumman fokuserar på bra husmanskost i en trivsam miljö. Dessutom finns det alltid ett riktigt bra vegetariskt alternativ som ofta innehåller quorn i någon form. Det uppskattas av gräsätarna i gänget.

Vi träffade även på ett par andra gräsätare på vägen till parkeringen. En stod på en sten och spanade medan en annan tog för sig av barkbuffén som var uppdukad i inhägnaden. Vi pratade lite om dessa kreatur och om hur skönt ovetande de är om allt. De fattar ju verkligen ingenting mer än att de gillar att käka lite växter och gå runt och slå dank. Trevlig lunch!

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAG TYCKER NI SKA HA MATLÅDE-TEMA OCH EN FÅR LAGA MATLÅDA ÅT ALLA SÅ MÅSTE ALLA ÄTA DEN ANDRAS MAT OCH FRÖJDAS!

Karl sa...

Men usch så trevligt ni måste ha haft! Trevlig lunch!

/K

Karl sa...

Himla trevlig lasagne-skålen ser ut förresten!

Anonym sa...

bra idé Max

Anonym sa...

Har ni någonsin provat att promenera och äta lunch samtidigt?