Tisdag, 21 Okt.

Dagens meny:
Thailändsk lunchbuffé

Viktor
Ching chong för fan! I dag åt vi asiatiskt och det var grymt. Jag åt sådana vita stora chips och kycklingklubbor och skit. Vad är dealen med kycklingklubbor? Är inte det typ USA:s nationalrätt? Ändå tillhör de en thaibuffé? Vem började egentligen med kycklingklubbor? Fred Flinta? Ibland fick man ducka för blad, ibland fick man ducka för lampor. Det var en mysig liten håla vi besökte idag. Trevlig lunch?
David
Idag gick vi till thaihoran. Ja jag vet, det är inte speciellt pk att kalla stället för thaihoran. Men faktum är att vi inte riktigt vet vad stället heter (ja resten av Trevlig lunch-redaktionen har googlat namnet innan dom skrev sina inlägg).
- Ska vi gå till thaihoran?
- Tre? Club Ascot?
- Ja, typ... thaihoran. Du vet. Vad heter det egentligen?


Maten är riktigt bra där, jag är förvånansvärt nöjd! Vi var där i somras, när det var nyöppnat, och åt och var nog egentligen nöjda även då, men det har tagit fram tills nu för ett återbesök. Hoppas vi går dit oftare - trots julgransbelysningen och den lilla hyddan man måste huka sig in i för att hämta mat. Jag tycker av någon anledning att asiatisk mat oftast är lite godare än annan mat. Hoppas vi kan äta sushi snart också. Trevlig lunch!
Karl
Gå-runt-och-leta-lunch-lunch idag! Ruffino hade inget vegetariskt på menyn, Mongolian är enligt utsago oljelunch och thaistället på hörnet Sturegatan/Smedjegatan tar inte kort så det fick bli en riktig gammal klassiker; Chaiyo thai - det där nya stället på Smedjegatan ni vet. Efter tveksamhet i dörren bestämde vi oss för att gå vidare igen, men precis innan vi hunnit ut blev vi snabbt infösta igen av ägaren som frågade:
- Letar ni efter bord?
Javisst gjorde vi det, och som i ett trollslag stod ett bord framför oss, med stolar och allt. Fantastiska vårrullar och vårtrianglar dukades fram, ris och tvåtusentalets ketchup kom till i långa banor! Vatten med bubblor och citroner, kola och tabletter, kaffe i soppskålar. Kan jag betygsätta detta med annat än trevlig lunch? Nej just det - Trevlig lunch!
Tommy
Jag har tjatat sen Trevlig lunchs (lunchs?) begynnelse att vi ska gå till Chaiyo Thai och käka. Jag har generellt lite svårt för thaimat men det här stället gillar jag. Jag har dessutom hört från säkra källor som besökt Thailand att det smakar exakt som maten gör i nämnda land.

Jag åt lite nudlar, ris, grönsaker och mycket trevliga vårrullar. Plommonsåsen man fick till var himmelsk. Jag har aldrig provat plommonsås förut så här gjordes ett djärvt move. Jag är i och för sig inte rädd för att testa mat rent generellt så så modigt kanske det inte var… Vart vill jag komma? Tja, ingenstans verkar det som. Såsen var i alla fall god. Och julgransbelysning bjöds det på. Och krögar’n bor granne med DJ Large i Uppsala. Trevlig lunch!

Det enda klagomål jag har är att taket ovanför buffén inte är anpassat för en 1,90 lång ranglig man från gnällbältet. Ducklunch! Överlag blev det en ganska stormig tillställning då vi som vanligt diskuterade framtiden på Trevlig lunch. Vad är nästa steg? Vad säger ni folket?

4 kommentarer:

Anonym sa...

3-vlig lunch he heee hehehe hee eh

Anonym sa...

Grymt! Måste testart'! Thaimat > Mkt annat.

Anonym sa...

Asiatiskt är gott överlag, har käkat där en gång. Var lite halvbitter efteråt, men sån är jag som person...

Anonym sa...

Framtiden för trevlig lunch borde vara systersidor från annorstädes. Sen tycker jag att nästa steg är att ställa krav på krögare som inte bjuckar på java eller kakor.
Konsekvensen av att inte bjuda på kaffe eller tilltugg blir att få dåligt omdömme här, vilket ni får lov att upplysa om - annars, blockad.

Ni måste helt enkelt börja bli lite bittrare, även när själva lunchen, alltså mat-delen har varit bra så måste helhetsintrycket vara komplett för att det ska bli en "Trevlig lunch". ;)