Måndag, 20 Okt.

Dagens meny:
Greca Pasta med färska tomater, fetaost, rödlök, gröna oliver, vitlök och olivolja
Paradiso Pasta med kyckling och bacon i currysås
Ventricina Pasta med stark italiensk salami och mozzarella-cheddarost i krämig tomatsås
Pescatore Pasta med räkor, musslor och färska tomater brässerade i vitt vin och vitlök
Zuppa Krämig sparrissoppa med vitlöksbröd och fetaostcreme

Viktor
Ingen aning om vad jag ska skriva. Jag åt typ blötdjur och torrt bröd. Inget salt på brödet, inget salt i maten. Men det var OK. Kaffet var gott och jag glömde betala när jag gick. Cool som jag är gick jag tillbaka. Hejdå. TREVLIG LUNCH!!!!!!!!!!!!!!

David
Säkert kort på måndagar brukar vara en hit. Det fick bli Limone, eller ”Lim1” som en del av oss alltid skriver på gruppchatten när vi bestämmer var dagens lunch ska intas.

På Trevlig lunch har vi listat ut att om man vill få bord och fräsch mat bör man gå på lunch lite tidigare än andra. Halv tolv är därför ”vår tid” då vi brukar ge oss ut. Problemet vi upptäckte var att resten av staden verkar ha börjat luncha redan klockan elva då Limone var nästan fullt när vi kom. Vad är dealen med det? Det är kanske för att Limone är en så pass populär restaurang så att alla har lärt sig att man måste komma tidigt för att få ett bord. Vilket är kul för Limones del, att det går så bra det vill säga.

Lunchen var som vanligt god. Jag tog inte zuppan idag för jag inte är så speciellt förtjust i sparris, men Tommy, som tog zuppan, var som vanligt mycket nöjd medan jag, som tog kyckling- och currypasta, var lagom nöjd. Måndagsnöjd. Välkommen till en ny Trevlig lunch-vecka, nu kör vi! Trevlig lunch!

Karl
Idag blev det ”Greca” till lunch. Bra som vanligt på Limone, man vet alltid vad man får. Jag kan nog utan att ljuga säga att det nog är det bästa pastastället i stan. Under lunchen diskuterade vi lite hur Limones lunchmenysystem fungerar. Vi har kommit fram till att de tillämpar någon typ av roterande schema för menyerna, inte minst då en liten avslöjande trea på menyn indikerade att just detta var meny nummer tre. Men hur många menyer finns egentligen med i rotationen? Tre, fem, tio, eller kanske rent av 100 menyer? Vi är väldigt intresserade av att veta hur detta egentligen går till så om ni har någon information om detta, vänligen informera oss! Eller ja, det räcker egentligen med att informera mig om nästa gång potatis- och purjolökszuppan serveras. Trevlig lunch!

Tommy
Limone är oftast ett sure shot. Så även idag när det bjöds på zuppa för min del. Den var riktigt krämig och fin. Väldigt varm dock så det tog lång tid att äta den. Men det gjorde inte så mycket då det alltid är bättre o ta en lång lunch jämfört med det motsatta. Kan nog inte tillägga så mycket mer så jag utbrister helt sonika i ett rungande TREVLIG LUNCH! Trevlig lunch.

Joel - Gästlunchare
Efter en armbåge i solar plexus och ett utspillt vatten, var det dags att avnjuta en Paradisio (Penne med kyckling och bacon i currysås). Ska detta vara paradiset, skicka då mig till helvetet. Nej då, så bedrövligt var det inte, men inte var det något som Sankte Per skulle tillagat. Det var väl inget direkt tryck i curryn och sen tycker jag att det var stora och torra kycklingbitar, annars smakade det som pasta i currysås brukar göra. Atmosfären var; ganska högt sorl med lunchtempo i serveringen, vilket får bli ett plus i kanten. Maten är ju det vitala, servicen är ju något man betalar extra för på kvällen. Kaffet var mörkrostat, till det fick man en chokladknapp. Tummen ner. Kakor vill man ju ha och mellanbrygg. Annars får jag lov att tacka för en trevlig lunch!

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha sankte per som kock!

Anonym sa...

"Shure shot", haha grabbar ni är helt priceless!

Anonym sa...

Vad sägs om ett slafsigt snabbmatstema? Typ kebabhak osv. :)

Karl sa...

Tomas:

Ingen dum idé! Jag pratade precis lite med David om det och han lät mycket positiv. Jag kommer att ta upp ditt förslag under lunchen imorgon så får vi se hur resten av Trevlig lunch ställer sig till detta.

Mvh Karl, Trevlig lunch

Anonym sa...

Tips för er som lunchar på vift! :) Grillad macka på Ny Matsedel: huvudingridienserna är mozarella, rucola, soltorkad tomat med valfritt tillbehör. P.S Testa den vegetariska!

Anonym sa...

najs!!