Tisdag, 7 Okt.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, fast snabbt från huvudet återskapad meny;
Pizza
Sallad

Viktor
Att halv är det nya prick verkar typ halva Västerås ha kommit på, med tanke på att det idag var fullt på både Real och Kajen. Efter att ha först gått suckande ut från Kajen och in till det fullbokade Real, gick vi tillbaka till Kajen och beställde pizza. Min pizza (bild) var ganska smaklös och kladdig. Jag var inte ens sugen på köttfärs. Fel val av mig alltså. Sodavattnet var gott och kallt. Diskussioner om kristendom, The Venus Project och världsbanken fick dock detta till att bli en ganska trevlig lunch. Trevlig lunch!

David
Att vi aldrig lär oss? Nu blev det ju pizzalunch igen?

Kajens fik och butik är inget ställe vi kommer att besöka mer på luncherna. Det är nog fint här på kvällar och helger, men det var proppfullt med folk. Så fullt att vi var tvungna att dela på oss. Jag och Tommy hittade ett tvåpersonsbord medan Karl och Viktor sökte rätt på ett annat. Fiasko.

Dessutom luktade det Vicks eucalyptus i hela lokalen, jättemycket, så det stack i näsan. Otroligt misslyckat försök att få haket att dofta gott genom att täcka över lukten med en annan - istället för att göra någonting åt den första.

Jag är ledsen att behöva yttra orden men det är en definitiv lunchblockad från min sida, tyvärr. Jag kanske kommer in någon helg, eller inte.

Karl
Pizza nummer 15 var en god om än en något rinnig historia. Dock vägdes detta upp av utsökta soltorkade tomater och smakfull kronärtskocka.
Det är också mycket trevligt av Kajens att leverera pizzan "slicead"
(Ja, precis som ni antagligen förstod betyder det alltså ungefär det samma som uppdelad-i-lagom-stora-tårtbitar. Jo jag talar fortfarande om pizza, men uttrycket "tårtbitar" är faktiskt vedertaget. Jag kan lova att hur mycket ni än påstår att ni kallar de små tårtbitarna i Trivial pursuit för "pluppar" så har ni bergis använt just uttrycket "tårtbitar" om dem fast vi egentligen alla vet att de inte är gjorda av tårta utan av plast. Mer rätt skulle väl vara att kalla dem för till exempel "pluppar"?)!

Tyvärr var det lite väl långt att gå till Kajens i dagens stränga kyla, speciellt när man redan innan man hunnit så mycket som slänga en minsta blick mot kaffekannan, blir utmotad från restaurangen av en Viktor som är minst lika stressad som David och Tommy är ointresserade av att gå på ytterligare lokal för kaffe på maten. Nej idag blev det nog totalt sett en inte så jättetrevlig lunch. Trevlig lunch!

Tommy
Lite smått skeptisk gick jag med på att gå till Kajens fik där dagens lunch skulle intas. Enligt Viktor har de riktigt feta sallader men jag har alltid haft svårt för att äta sallad som mat så det blev pizza vilket inte heller är optimal lunchmat. Det var väldigt fullt på nämnda fik så vi fick dela upp oss. Splitlunch.

Jag har aldrig ätit på Kajen förut men jag måste medge att pizzan var absolut världsklass. Det blev dock en ganska dyr och otrevlig historia. Samt kaffelös. Otrevlig tisdag. Kallt var det ute också.


11 kommentarer:

Anonym sa...

salladen e fan god där annars =) testa den nästa gång grabbar!!

Anonym sa...

Det ör as gott med pizzasallad också fick ni det, det fick jag när jagåt där förut.

Anonym sa...

Jag gillar kajen. Glassen är finfint

Anonym sa...

Trevlig blogg, killar! =)

Anonym sa...

ja gör det grabbar!

Anonym sa...

Pizza till lunch är aldrig ok.

Anders ord och dikt sa...

Skulle gärna se Trevlig Lunch på besök på restauranger av mer personalmatsal-karaktär.
Visst finns det sådan i Stadshuset fortfarande?
Polishuset har haft vet jag, men vet inte om den är kvar.
Prova gärna dagen lunch på Centrallasarettet.

Tommy sa...

Det är ingen dum idé! Vi är redo att testa allt! Trevlig lunch!

Anonym sa...

Nu har jag läst typ alla era inlägg. Och jag måste säga att jag tycker den här idén var väldans bra, mycket nöjessamt att läsa om era lucher! Ni är så kreativa och väljer olika ställen och för i helvete var jag skrattar! Först tänkte jag att nu har ni faktiskt ingenting att göra, men när jag läste insåg jag snabbt det briljanta i påfundet.Bra kämpat, jag kommer läsarn varje dag!

Anonym sa...

http://heltkorrekt.blogg.se/2008/october/copycat.html

Tribute-bloggpost!

Anonym sa...

salladen är oftast finfin på kajens fik, så länge kornelia kommer ihåg att glömma bort solrosfrön ovanpå. ;-)
Saknar dock marinerade vitlöksklyftor i tillbehörsvalen till salladerna. :)