Torsdag, 9 Okt.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär lite snabbt från huvudet:
Kött
Grönsaker
Ris
Olja
Soja

Viktor
Redan igår sattes thaimat upp på agendan. Sulo tjatade om Gulab och jag tyckte vi kunde gå till lilla Spicy hot någon dag. Det gjorde vi i dag. När den lilla thairestaurangen öppnade för massa år sedan var jag och en vän tidiga med att bli stammisar och har sedan dess haft ett nära band till platsen. I dag satte vi oss vid borden i den avdelning som i början tillhörde det klassiska tidningsantikvariatet där Erik köpt sin ungdoms Fantomen-tidningar. 13C blev det, som vanligt. I dag var den väldigt god. Den var stark. Tur då att de har världens bästa sodavatten! Trevlig lunch!

David
Kyckling med thailändsk (duh!) röd curry. Röd curry alltså – vilken grej. Jag saknar ord, det är så fantastiskt gott. Jag är i extas efter dagens lunch, de andra här på Trevlig lunch-redaktionen är inte riktigt lika positiva.

Det hela bygger lite på att vi gick till lilla Spicy hot, där vid polisstationen. Här är det något lugnare än på Sturegatan. Här känns det till och med trevligt att sitta. Människor, från alla yrkeskategorier, strömmar in och ut. Jag såg både en pilot och en polis som handlade mat idag. Dom tycker säkert också om röd curry. Röd curry alltså – vilken grej.

Vi diskuterade den 40-åriga artistens åtal över lunchen. Undrar hur det ska gå med det där. Hoppas det löser sig för honom, för han gillar säkert också blockljus, nej jag menar röd curry. Röd curry alltså – vilken grej.

Karl
Lilla Spicy är om möjligt något trevligare än vanliga Spicy hot där farbrorn i kassan skriker på en så man blir rädd. På lilla är personalen inte lika skräckinjagande - och så är det gott sodavatten. Hejdå

Tommy
Trevlig lunch på Spicy hot? Knappast. Jag kan nog säga att jag inte är nöjd med något som hade med lunchen att göra idag. Det mest tragiska är ju dock att jag skulle inte ens ha behövt äta på Spicy idag för att skriva det här för man vet ju ALLTID hur det smakar. Typ olja och lite soja. Jag käkade stekta nudlar med grönsaker och det är ju ungefär så intressant som det låter. Champinjoner och paprika funkar ju men vad är dealen med bambuskott som jämt fastnar i tänderna. Minimajs?! Vem gillar minimajs? Vem uppfann minimajs? Och varför? Jo, för att David skulle ha en till konstig grej han kan äta framför tv:n direkt ur konservburken.

Jag sa innan vi började käka att det nog var sista gången jag åt på Spicy hot och det kommer jag förhoppningsvis stå för också. Otrevlig torsdagslunch. Imorgon är det fredag och då ska vi slå på stort när Slagge är i stan o allt! Trevlig lunch!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och Carl brukar oftast gå till Gondolen, men jag ska nog testa det där Spicy hot nästa gång jag är i Västerås!

Anonym sa...

Vilken grej killar! Röd curry och allt..

På Gondolen jobbar min bästa vän Zara. Dit kan vi gå utan att betala! Weho!

Anonym sa...

Var inte så bitter Tommy, de har ju röd curry. Röd curry alltså - vilken grej!

Anonym sa...

mmm.. löd cully..

Anonym sa...

@ Annie

Pengar is a non issue för Trevlig lunchpersonalen. Vi sprider rikskuponger på marken framför oss på väg till luncherna som det är. Living large!

Anonym sa...

röd currie gillar ja med.. finns de två spicy hot??

Anonym sa...

Bra David, då bjuder du på lunch nästa vecka alltså?

;) Blink blink

Heltkorrekt hallå baita inte

Anonym sa...

röd curry är skitgodd. nummer 8, kyckling med thailändsk basilika är lika god. godast i stan. punkt slut :)

Anders ord och dikt sa...

Det där var i alla fall ett av de snyggaste uppläggen på tallriken. Och snygg tallrik dessutom.
Visst, det är enkelt att göra det elegant. Inget märkvärdigt. Men trevligt.

Anonym sa...

annie --> Nej, självklart inte. Det är ju inte helt korrekt.
Förlåt.

Anonym sa...

Jag fattar inte västeråsarnas vurm för Spicy Hot. Jag tycker allt där smakar tre små rätter.

Karl sa...

Björn:

Ja, och så skriker de så himla mycket där. Usch.