Fredag, 14 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig, men sådär snabbt från huvudet, ni vet;
Sallad
Pasta
Bröd
Oliver
Soltorkade tomater
Bönor
Et cetera...

David
Idag gick vi till Cornetto istället för att hälsa på vår vän jokern på Ruffino. Jag hade åter igen bestämmanderätt av någon outgrundlig anledning och då valde jag just jokern med sällskap. Men tji fick jag.

På Cornetto valde jag dagens pasta; Carbonara. Då Carbonara i regel är en väldigt god pastarätt var det inte fallet idag. Maten var extremt krämig och fet samt klädd i parmesanost. Jag åt min mat alldeles för fort och blev spyfärdigt mätt. Stormar och orkaner, anfäkta och anamma, bomber och granater samt riv mina råsegel är kanske det som kommer i åtanke när jag reflekterar över dagens lunch. Dessutom regnade det. Mycket. Trevlig lunch!

Karl
Idag blev det en Cornetto till lunch, ja ni vet den där glassen från GB Glace. Och ja.. även fast ni kanske trodde de slutat med det så envisas de fortfarande med att stava glass på franska. Trevlig lunch!

Tommy
Återigen hade vi inte bestämt var vi skulle gå vilket är extra jobbigt när det spöregnar och blåser. Till slut (efter att vi än en gång försökt armbåga oss in på Ruffino) hamnade vi på Cornetto. De har en mycket mycket trevlig salladsvariant där man själv får välja ett antal ingredienser. Men det ville vi inte ha så vi beställde in lite pasta. Portionen var väl tilltagen och hade en ok smak. Kanske lite väl tomatig.

Efter lunchen gick vi och tittade på kläder Väldigt trist! David köpte ett par gubbtofflor då David är 85 år och sätter komfort framför stil. De såg dock väldigt sköna ut så jag kommer nog också köpa ett par till slut. Jag införskaffade en tröja medelst kapuschong men Karl försökte sälja på mig en jacka i fulskinn. Kanske köper den nästa gång för enligt Karl måste man köpa ett plagg om man tittat på det tre gånger. Och jag måste erkänna att jag kände mig rätt så tuff i den. Trevlig lunch!

3 kommentarer:

Anonym sa...

lämnade ni drics?

Karl sa...

kraut:
Nej tyvärr, jag kunde inte se var man skulle lägga den för det var för dålig font på burken.

Anonym sa...

jag Har också ätirt lunhc