Onsdag, 12 Nov.

Dagens meny:
STRADA - Pasta med broccoli, zucchini, lök, paprika, soltorkade tomater, vitlök, chili och olivolja
TORTELLONI CON POMODORI - Köttfylld tortelloni i stark tomatsås
PROSCIUTTO - Pasta med strimlad skinka, gorgonzola- och persiljegräddsås
SALMONE - Pasta med lax och blandad lök i saffransås
ZUPPA - Potatis- och purjolökssoppa med fetaostcrème och vitlöksbröd

David
Zuppa, eller ”soppa” som man borde säga på svenska blev det idag på Limone! Väldigt trist! Potatis- och purjolökssoppa med fetaostkräm och vitlöksbröd. En succé! Krämen åts idag genom att jag tog en liten klick på skeden som jag sedan fyllde med soppa. Soppan med kräm gled upp i gomseglet medan jag tryckte isär krämen med tungan och kände syran från krämen sprida sig i munnen. Sedan in med lite lingondryck och så sköljde jag ihop härligheterna. Trevlig lunch!

Karl
Idag är det onsdag och det betyder som bekant zuppa på Limone! Förra gången vi intog zuppan så var jag lite osäker på huruvida den tillhörande fetaostcrèmen skulle blandas ner i zuppan eller om den skulle appliceras på vitlöksbrödet, men idag var denna osäkerhet som bortblåst och jag provade båda alternativen. En viss ”Linda” som skall ha varit anställd på Limone vid den tiden undervisade mig nämligen i hur fetaostcrèmen egentligen är tänkt att blandas ner i zuppan men att ”..vi i personalen äter den gärna på brödet..”. Sådana initiativ från personalen ser vi gärna mer av på stadens restauranger, då det är en klar synonym med en riktigt riktigt trevlig lunch. Trevlig lunch!

Tommy
Varför pratade vi jobb hela lunchen idag? Det känns ju lite bortkastat när man väl tar en liten stund utanför kontoret. Ja ja så blev det i alla fall och det gjorde inte så mycket. Det blev ganska trevligt ändå. Vi pratade om räntor hit och dit också. David hade en teori som han nog inte ens förstod själv så jag kan inte återge den på ett vettigt sätt. Men jag tror den gick ut på att man skulle betala räntan med pengar som man tjänade på räntan. Typ.

Zuppan var som vanligt god men jag har kommit på en dålig grej med soppa. Man blir så sjukt varm i kroppen när man äter’t så man känner sig nästan lite sjuk. Började nästan paniksvettas en stund. Trevlig lunch

4 kommentarer:

Anders ord och dikt sa...

Hm, ingen annan som har kommenterat under dagen. Får väl göra det nu då.
Känner igen det där med värmekänslan i kroppen när jag äter riktigt varm soppa. Kanske ligger i släkten? Eller så är det så det är med flytande föda.

Vill även anmäla mitt intresse att gästblogga den 24 november då jag är i stan vid lunch tid och ändå har tänkt att äta. Joinar gärnget om jag får.

Anonym sa...

Jodå Anders det går bra det!

Anonym sa...

Har ni inte ätit på Tusen och en natt än lär ni göra det.
Jag hade en aldeles överjävlig upplevelse där igår under min middag med 4 vänner.
Är gubbarna väldigt otrevliga kan man få glass, det fick vi.
Sätt dem på plats!!

Anonym sa...

Min spontana fråga blir naturligtvis om ni frågade om "Torta" till efterrätt.

(Hänvisar till ett tidigare inlägg i samma ärende)