Tisdag, 11 Nov.

Dagens meny:
Ej tillgänglig

Viktor
I morse satte jag på mig min vitaste skjorta. Den har nu fyra små tomatröda prickar över torso. Fetaostsås? Vad är dealen med fetaost? Vad smakar fetaost? Vad är skillnaden mellan det och fårost? Jag var inget sugen på den lunch som serverades idag, men ändå beställdejarn! Inget negativt om Chicco alltså, de gjorde rätt rätt till fel person!

Tack Tommy för det eminenta tilltugget till kaffet! Trevlig lunch!

David
Det här börjar verkligen bli veckan av säkra ställen. Igår var vi på Strike och idag gick vi till Chicco. Alla är livrädda för fiaskoluncher efter förra veckans luncher och lunch är ändå dagens höjdpunkt för oss på Trevlig lunchredaktionen så Chicco kändes helt rätt. Här är maten alltid smaklig och det är trevlig musik i högtalarna. Jag undrar föresten varför Chicco kallas för avgaslunch när vi aldrig intagit lunchen sittandes utomhus. Visst, Chicco ligger nära bilvägen utanför, men det gör ju även Varda och det stället kallar vi inte för avgaslunch, eller?

Jag åt pasta- och kycklingsallad med mangochutney och currydressing idag. Det har jag ätit innan också. Det var jättegott även idag. Big upp Chicco, big upp Wii-mannen, big up Alaine i högtalarna och big up Tommy för den krispiga chokladhistorien till kaffet. Trevlig lunch!

Karl
Idag blev det ljudlunch på Chicco med en som vanligt trevlig flyer-diskussion. Dagens flyers kom från:

Klubba
Klubb Solid
Konrad
Pluto
Den där hippa klädbutiken i Postgallerian som säljer kläder från Tommy Hilfiger och Fila. Kan butiken heta Peppo, Beppo, BUP, Leppo, Memma eller Memme?

Vet du vad ”den där hippa” klädaffären heter? Hör av dig till oss här på Trevlig lunch! Det första rätta öppnade svaret vinner ett ”Fri-entré-före-24.00-valfri-lördag”-kort att använda på Pluto matsal och bar här i Västerås.

Tänk på att skriva med din mailadress eller liknande kontaktuppgift tillsammans med det rätta svaret i din kommentar för att jag skall kunna kontakta dig och lämna ut priset, trevlig lunch!

Tommy
Safevecka! Idag blev det Chicco och det är ju aldrig fel. Vi diskuterade som vanligt de olika flygblad som man kan ta på disken. Suspekta färgval och konstiga särskrivningar fick sig ett par väl valda ord.

Sedan blev såklart bjuckboll dvs någon i sällskapet tar initiativet och köper ett trevligt tilltugg till kaffet. Gärna format som en boll. Idag var det jag som var snäll nog att bjucka. Trevlig lunch!

7 kommentarer:

Anonym sa...

skärpning david! avgaslunch är ett urgammalt begrepp och vi har avnjutit lunchen ett flertal gånger utomhus. före din tid.

Ola sa...

Jag tror det är Barn och UngdomsPssssssyk affär'n heter.

Karl sa...

Ola:
Jag kan direkt avslöja att ditt svar är fel, men än så länge är du närmst rätt av de svar som kommit in. Så är det ingen som svarar mer rätt så vinner du garanterat!

Karl

Anonym sa...

maddox

Karl sa...

Gisan:
Tack för ditt svar, men kom ihåg att utan kontaktuppgifter kan ditt svar inte räknas. :(

Mvh Karl

Anonym sa...

men åh!

imladygold@gmail.com

Karl sa...

Gisan:
Grattis!
Jag kontaktar dig så att du kan få ditt pris.

Mvh Karl