Fredag, 21 Nov.

Dagens meny:
Stekt kyckling med BBQ-sås och potatisgratäng

David
På torsdag äts det pizza, på lördag är det fest - Men fredag är ändå den dagen som känns bäst - Ge mig då kyckling, det gillar jag mest - Kyckling på fredag, det enda jag vill ha - Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra - Kyckling på fredag, vad var det jag sa? – Jag vill ha fredag idag!

Efter mycket om och men från Karls håll med inställningen "serverar dom den där jävla pastan så tar jag livet av mig!" hamnade vi tillslut på Varda. Men Karl hade tur för idag var det vanlig husman, fast med quorn istället för kyckling. Själv tog jag dock husman så som den var tänkt; med kyckling. Det var utsökt och i en helt lagom portion. Till kaffet serverades även små söta hallongrottor från Global Living. Big up!

På vägen ut träffade vi även bluetooth-headset-mannen i dörren. Vi tittade lite snett på honom och hoppades inombords att han hade riktigt ont i kroppen efter föregående natt på soffan. Trevlig lunch!

Karl
Jag skulle jättegärna ha skrivit något idag men tyvärr är jag upptagen med jobb. Jag förstår om detta uteblivande av inlägg kan kännas tråkigt, så jag lovar er att jag nästa gång vi går på lunch, vilket med största sannolikhet kommer bli måndag den 24:e november, kommer skriva en extra komplicerad utläggning om sodavatten eller skämtande restaurangpersonal! Trevlig lunch!

Tommy
Vinter. Snålblåst. Jackor. Lång-fillifjonker. Varda. Trevlig. Lunch!

1 kommentar:

Anonym sa...

He he det var konstig färg på den barbecue såsen, brun på ena tallrikern men ´röd på andra he he