Onsdag, 19 Nov.

Dagens meny:
Thailändsk lunchbuffé

David
Idag var precis som sist när vi gick till thaihoran, fast annorlunda.

Idag följde Kent inte med på lunch. Kent är inte i stan så ofta så han fick välja plats, fast han var ju inte med idag. Vid upprabblande av stadens alternativ valde han ganska direkt thaihoran, eller Chaiyo Thai som vi börjar lära oss att det numera heter. Eller det har nog alltid hetat det.

Jag åt exakt samma mat som sist. Det brukar bli så på buffé. Man, jag i det här fallet, väljer det man vet att man, jag, tycker om. Röd curry med biff, kyckling, vårrullar och ris. Det var ganska gott även idag. Det är något med mat från Asien som jag gillar. Fast idag kändes det att vi ätit här ett par gånger. Usch. Ganska Trevlig lunch!

Karl
Hej hej. Chaiyo thai skäms inte för sin dryckmeny utan här får man det man beställer – alltså sodavatten. Med äkta citron i. Det ni. Tyvärr fick jag inte heller den här gången chansen att prova Chaiyos ”jordnötter sås” för den var fortfarande slut/bara inte framställd/i en så ytte-pytte-liten skål att jag inte såg den. Trevlig lunch!

Tommy
Idag fick David välja restaurant men han ville inte så då valde ingen och då hamnade vi på Chaiyo Thai. Det var ju rätt trevligt fast ändå otrevligt på något vis. Den ”himmelska” plommonsåsen var dock som vanligt god. Vi plöjde igenom lunchen ganska oinspirerat och planerade ett cafébesök på Systrarna Ericsson. Där fann vi till belåtenhet att det bästa bordet var ledigt och vi slog oss ner för att njuta av lite kvalitéts-lut.

Vi diskuterade benvärmare och huruvida det egentligen behövs värme just på vaden/smalbenet. Jag tror det bara är en ren modegrej. Typ som slips ungefär för vem fryser mellan bröstvårtorna? David var mer av åsikten att man som till exempel dansare behöver behålla värmen runt anklarna. Har ni läsare någon annan teori eller rent av svaret på detta dilemma så tveka inte att skriva en rad i kommentarerna. Trevlig lunch!

6 kommentarer:

Viktor sa...

Håller med David!

Som med resten av kroppen är vaderna extra skadebenägna när de är lite nedkylda.

Anonym sa...

man ser smalare ut med benvärmare!

Anonym sa...

Kära trevlig lunch-gänget! Jag har fölt eran blogg en stund och är mycket nöjd med allt, har faktiskt varit sugen på att tidigare lämna ett s.k. "digitalt fotspår" (hahaha) men vad skulle jag då skriva? "gott med mat"? "mmmm lunch!". Nej, det har inte känts helt värdigt helt enkelt. Nu föll det sig så att jag idag var på väg till universan för att studera, det var ett riktigt busväder och jag hade klätt mig efter bästa förmåga. Har alltid ansett benvärmare vara en modepryl men insåg rätt snabbt att då min kroppsform är ungefär som en tunna (smala armar och ben och en lite mer tilltagen kroppshydda) så fryser jag om både smala ben och armar. Alltså skulle benvärmare ha varit en trevlig påföljd!! Har också diskuterat med en vän som påstår att slipsen visst värmer, hur detta går till är jag inte helt hundra på, men det kvittar.

Långt utlägg, kort kontenta! Jag tror det är en grej som från början varit av praktiska skäl (dansarna t ex) och som så mycket annat blivit en modegrej. Obs är blott en lekman!!

Nåväl, tack för en trevlig blogg!! "Keep up the good work" etc. osv.

Anonym sa...

@ Evelina

Tack! Vad roligt att du följer vår blogg! Frågan är, snällt dock, vem fan är du? :)

Angående benvärmarproblemet så är jag fortfarande av åsikten att dom fyller någon nytta i första hand, och någon slags stilistisk funktion i andra hand. Ingen har t ex på sig benvärmare om dom just inte 1) fryser och/eller 2) tränar. Högsommar och benvärmare går inte hand i hand.

Vi får väl se om Tommy har en annan åsikt i ärendet.

Hur som helst vill jag återigen tacka och tycka att det är kul att du läser bloggen. Jag kan nog tala för alla närjag säger att; vi hoppas du fortsätter med det!

Ödmjukast
David

Anonym sa...

Hej David och resten av killarna (...som kanske kollar kommentarerna imorrn innan lunch, vem vet?)

Jo gällande frågan "vem är du" så är jag en rar tjej från Stockholm på 22 jordsnurr, bor för närvarande i Malmö, är rätt soft osv. Dock gissar jag att det inte var riktigt det här du (ni?) var ute efter utan snarare en "hur hittade du hit du okända kjolstyg?" etc.
Jag tror det var så att jag såg på min newsfeed att typ... Jakob Ohlsson och Martin Löfqvist commentat på nån bild och jag ba "kollar in det här" och så var det väl någon lång konversation som pågick och där medverkade även TL-Viktor i snacket och han ba "kolla in den här bloggen!" eller nåt, och även om det inte var riktat till just mig så, ja kollade jag in den och ba fastnade omedelbart... OCH RESTEN E HISTORIA!! För att överdramatisera kring att ha hittat till en blogg.

Vad det anbelangar att fortsätta läsa är jag relativt övertygad om att jag stannar, övervägde ett tag att sluta pga. dålig ekonomi = äter gröt varje dag = blir alldeles för suktad av bilderna.

Gällande benvärmarna håller jag kvar min ståndpunkt.

Väl mött!

Evelina

Viktor Edvardsson sa...

Tillåt mig rulla på golvet och skratta av mig min rumpa.